Yaşanabilecek olası acil ve olağanüstü durumlara hazırlıklı olmak ve yasal yükümlülüğümüzü yerine getirmek amacıyla “24 Mart 2022 Perşembe Günü” Rumelifeneri kampüsümüzde bulunan tüm akademik binaları kapsayacak “DEPREM TATBİKATI” icra edilecektir.
Tatbikatların icra edileceği bina isimleri, saatleri ve toplanma alanları sırasıyla aşağıda belirtilmiştir;
1. İNGİLİZCE DİL MERKEZİ VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2. İNSANİ BİLİMLER VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ
3. TIP VE FEN FAKÜLTESİ
4. RAHMİ M. KOÇ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
5. SEMAHAT – DR. NUSRET ARSEL BİLİM VE TEKNOLOJİ BİNASI
Tatbikat binalarda “Deprem Anonsunun” devreye girmesiyle başlayacaktır.
“Deprem anonsunu” duyduğunuzda,
Güvenli bir alanda “Çök – Kapan – Tutun” pozisyonu alın ve tahliye anonsu verilene kadar bu pozisyonda bekleyin!
(Öğretim Üyelerimiz / Görevlilerimizden bu tatbikatta beklentimiz öğrencilerimizin yönlendirilmelerinde liderlik yaparak “çök – kapan – tutun” pozisyonu alınması talimatını vermeleri, tahliye anonsuyla birlikte öğrencilerin tahliyelerini koordine etmeleri ve mümkünse yapılan uygulamaların fotoğraflarını çekerek tatbikat@ku.edu.tr e-mail adresine göndermeleri yönündedir. Katlarda tatbikat için görevli arkadaşlarımız da kendilerine destek vereceklerdir.)
Deprem anonsunun sona ermesiyle birlikte “Tahliye anonsu” devreye alınacaktır.
“Tahliye anonsunu” duyduğunuzda;
(Eğitim / öğretim hizmeti olan binalarımızda öğrencilerimizin yönlendirilmesinden Öğretim üyelerimiz / görevlilerimiz, İdari birimlerde / binalarda sorumluluğundaki personelin yönlendirilmesi departman yöneticileri tarafından yapılacaktır).
Meydana gelen depremlerde yaralanmaların, can ve mal kayıplarının artmasının en büyük nedenlerinin, tehlikeleri deprem öncesinde tespit edip önlem almamak, hazırlıksız yakalanmak ve deprem esnasında paniğe kapılıp yanlış uygulamalar yapılması sonucunda gerçekleştiğini lütfen unutmayalım, gerçek bir olaymış gibi hareket tarzı sergileyerek tatbikatımızı icra edelim.
Katılımınızı önemle rica ederiz.
Saygılarımızla,
Güvenlik, İtfaiye ve Acil Durum Müdürlüğü